一直都很喜歡陶喆做的這首 Katrina,歌的內容是講 Dave 暗戀 Katrina 卻只敢遠遠看,每天故意經過人家附近卻假裝一點都不在乎,想要去搭訕又不敢,但是又不想錯失機會,內心戲一整個演的很好,這種純情的男生已經不多見了吧。

Katrina, I can't stop looking in your eyes, but my words don't come out straight, I don't know what to say.
Katrina,我無法停止凝視妳的雙眼,但我支支吾吾,不知道要說什麼好。

On Monday, I tell myself you gotta wait Dave, don't rush it, don't anticipate. Take it slowly, it's ok. It's ok.
禮拜一,我對自己說:「Dave,你得等一等。」不要操之過急,不要有期待,慢慢來,放輕鬆,沒問題。

And I just want a chance to know you, to know the woman deep inside. And I don't wanna look back on life to see this missed opportunity. Even at the risk of looking like a fool to you.
我只是希望有機會認識妳,認識妳內心深處的那個女人。我不希望有一天回顧人生,會遺憾錯失掉這個機會。即便我得冒險,讓自己在你眼中看起來像個傻子。

On Wednesday, I casually walk on by to find that you're not there, I act like I don't care.
禮拜三,我故做瀟灑地隨意經過,卻發現你不在那裡,我表現出一副不在意。

But on Friday, I catch a glimpse of you I tell myself don't hesitate, you just walk up and say hello! Say hello!
但到了禮拜五,我無意間瞥見你,對自己說不要再猶豫,直管走上前,對妳說聲哈囉,說聲哈囉。 

And I just want a chance to know you, to know the love you have inside. And I don't wanna look back on life to see this missed opportunity. Even at the risk of looking like a fool to you.
我只是希望有機會認識妳,認識妳內心深處的那份愛。 我不希望有一天回顧人生,會遺憾錯失掉這個機會。 即便我得冒險,讓自己在你眼中看起來像個傻子。

Katrina, will I ever know your heart?
Katrina,我何時才能瞭解妳的心?
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 selinalin628 的頭像
    selinalin628

    果子碎碎唸

    selinalin628 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()